Scrollen PDF in container

Over berekeningen operatoren/functies, relaties, lay-outs gedeelten/rapport, scripts beheren/maken en beveiliging bestand/tabellen.
Plaats reactie
epls65

Scrollen PDF in container

Bericht door epls65 » 05 jul 2018 22:48

Beste lezer,

Ik maak gebruik van een interactief container veld die een pdf bestand kan bevatten. Het container veld is nogal groot uitgevallen (1500pt x 950pt) hetgeen de leesbaarheid van de pdf bevordert, wat in beginsel ook de bedoeling was.
Maar vreemd genoeg krijg ik het niet voor elkaar om in het pdf document naar boven of beneden te scrollen. De container-scroll-balk is wel zichtbaar maar functioneert simpelweg niet. De scroll-balk van het applicatie venster werkt natuurlijk wel normaal.

De db wordt gehost via FileMaker Server 16 en ik gebruik FM Pro 16 als client.

Zie ik iets over het hoofd? Alle suggesties zijn van harte welkom!
Groeten, Erik

René Ros
Site Admin

Re: Scrollen PDF in container

Bericht door René Ros » 06 jul 2018 21:24

PDF's in interactieve container-veldobjecten is al vanaf het begin een drama (dus jarenlang), zowel op macOS als Windows heb ik het nog nooit goed werkend gezien. Alleen met audio en video werkt het goed.

Suggestie mijnerzijds: een niet-interactief veldobject gebruiken en middels een script exporteren (naar tijdelijke map?) en laten openen met de standaard applicatie. Die doet het beter en kan meer o.a. beeldvullend.

Mvg,
René Ros
Met vriendelijke groet,
René Ros

FMTraining
Hét FileMaker trainingsinstituut van Nederland.

epls65

Bericht door epls65 » 13 jul 2018 13:53

Bedankt Rene. Ik heb je advies opgevolgd en je hebt helemaal gelijk. Het werkt stukker beter (en vooral simpeler!).
Groeten,
Erik

René Ros
Site Admin

Bericht door René Ros » 14 jul 2018 11:20

Mooi dat het naar wens is opgelost. En wees blij dat de jaren van crashes voorbij zijn...
Met vriendelijke groet,
René Ros

FMTraining
Hét FileMaker trainingsinstituut van Nederland.

Plaats reactie